Voor en door salarisadministrateurs

das juridisch adviesOnze leden hebben regelmatig te maken met juridische vragen. Als VNSa willen wij u daarbij graag ondersteunen.

Met veel plezier bieden wij u de DAS Juridische Adviesdesk voor de VNSa. Salarisadministrateurs die lid zijn van de VNSa kunnen hiervan gratis en onbeperkt gebruikmaken.

Wanneer schakelt u de Adviesdesk in?
U kunt telefonisch of per mail uw juridische vragen stellen aan de specialisten van DAS. U hebt bijvoorbeeld een vraag over Privacy (de AVG)? U hebt vragen over een arbeidsovereenkomst? U hebt een geschil met de verhuurder van het bedrijfspand? Een leverancier komt zijn verplichtingen niet na? Zowel preventief als bij een geschil kunt u contact opnemen met de Adviesdesk. Let op: fiscaal advies valt niet onder de adviesdesk.

Wat biedt de Adviesdesk u?
Juridisch
De gratis dienstverlening bestaat uit eerstelijns juridisch advies. Dat betekent dat al uw juridische vragen mondeling of per mail worden beantwoord. Kan de advisering redelijkerwijs niet meer telefonisch of per mail worden gedaan? Dan helpen we u via de Adviesdesk graag verder voor een vaste prijs (‘fixed fee’). U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het bestuderen of opstellen van stukken.

Loonregres
Ook Loonregres is een onderdeel van de adviesdesk.
En hiermee de leden van de VNSa geld verdienen voor hun werkgever en klanten.
Zoals jullie weten heeft een werkgever een loondoorbetalingsverplichting bij ziekte, óók als een medewerker ziek thuis zit als gevolg van een aansprakelijke derde. DAS kan onze leden tegen zeer beperkte investering  (thans slechts € 395,- ex BTW per geval) bijstaan door het verhalen van het nettoloon. De kosten van het netto loon kunnen vaak, zeker als een medewerker een aantal weken thuis is, behoorlijk oplopen. Het loont al snel om deze kosten te verhalen!  
Kent u een dergelijke situatie van minder dan vijf jaar geleden? Neem contact op: oogst waarschijnlijk kan DAS alsnog de loonkosten verhalen!

Letselschade 
Daarnaast geldt dat als er een medewerker zich ziek meldt als gevolg van een letsel door een aansprakelijke derde, de VNSa-leden de medewerker ook kunnen verwijzen naar deze Juridische Adviesdesk. De letselschadespecialisten van DAS staan klaar voor de medewerker bij het verhalen van diens schade.
De juristen pakken de letselschademelding kosteloos op. De kosten van deze gespecialiseerde letselschadejuristen worden vergoed door de tegenpartij (aansprakelijkheidsverzekeraar). Hierdoor gaat de vergoeding die DAS voor de medewerker weet te regelen, volledig naar de medewerker toe. Ook hiermee kunnen de VNSa-leden laten zien dat ze goed voor haar klanten en mensen zorgt en betrokken is bij de werknemers.

U weet waar u aan toe bent!
Met de vooraf afgesproken vaste prijzen weet u precies waar u aan toe bent en wordt u achteraf niet geconfronteerd met onverwachte kosten. Soms is het vooraf bepalen van een vaste prijs niet mogelijk. In dat geval helpen de juristen van DAS u graag verder tegen een gereduceerd uurtarief.

Hoe kunt u de Adviesdesk bereiken?

Telefoon: 020 651 7666
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De DAS Juridische Adviesdesk voor de VNSa bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:30 uur.